İade Politikası
İade Şartları
Aldığınız ürünü teslimat tarihinden itibaren 14 iş günü içerisinde Mira Akvaryum petshop’ un olduğu faturanız ve iade sebebinizi içeren bir not eki ile iade edebilirsiniz. İade sürecinizin başlatılması için, istepet.com ’a mail atmanı yada aramanız yeterlidir.İadeler sadece Yurtiçi Kargo’ya verilmelidir.
İade Fatura işlemleri
İade ürünlerinizi, ekinde iade sebebini bildiren bir not ile göndermeniz gerekmektedir. Size gönderilmiş olan faturanın her nüshası iade paketinde mevcut olmalıdır.
İade etmek istediğiniz ürünün faturası kurumsal ise, ürünü iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte göndermeniz gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri iade faturası kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.
Genel İade Şartları
İadeler mutlaka orijinal kutu veya ambalajı ile birlikte tekrar satılabilir durumda yapılmalıdır.
Orijinal kutusu/ambalajı bozulmuş (örn.: orijinal kutu üzerine kargo etiketi yapıştırılmış ve kargo koli bandı ile bantlanmış) tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.(Pet gıdaları hariç.)
İade etmek istediğiniz ürün ile birlikte orijinal fatura (sizdeki bütün kopyaları) ve iade sebebini içeren bir dilekçe göndermeniz gerekmektedir.
Ürün seçiminde uyumsuzluk problemi yaşanabilecek ürünler için, mutlaka uyum konusunda teknik destek alarak sipariş vermelisiniz. Bu tip ürünlerin orijinal ambalajları açıldığında iade işlemleri mümkün olmamaktadır. (Örn: Kedi, köpek tasmaları vs.)
Tasmalar,kıyafetler v.b ürünler kesinlikle kapıda ödeme yöntemi ile gönderilmemektedir.
İade etmek istediğiniz tüm ürünlerin kargo ücreti firmamız tarafından kesinlikle karşılanmamaktadır.
Özel Ürünler İçin İade Şartları
Ürünün arızalı veya ayıplı çıkması halleri dışında, açıldıktan sonra sağlık açısından tehlike oluşturan ürünlerin (Örn: Kullanım esnasında vücut ile birebir temas gerektiren ürünler, tek kullanımlık ürünler vs.) iade edilebilmesi, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır.
Kedi ve köpek konserveleri
Mama kapları
Evcil hayvan yatakları
Tasmalar vs.
İade İşlemleri
Gelen ürün öncelikle tarafımızdan incelenir, gerekirse ürünün yetkili servisine yâda tedarikçi firmaya test etmeleri için gönderilir. Bu işlem en geç 7 iş günü içerisinde tamamlanır. Yukarıda belirtilen şartlara uygun ise iade işlemi başlatılır.
İade işlemi onaylandığında iade bedeli, ürünü “Kredi Kartı” ile aldıysanız kredi kartı hesabınıza kart limiti olarak tanımlanacaktır. Ödemenizi taksitli bir şekilde yaptıysanız, her ay taksit tutarında kart limiti, kredi kartı hesabınıza tanımlanacaktır. Alışverişinizin ödemesini “Havale/EFT” yoluyla gerçekleştirdiyseniz, iade ödemeniz havale gerçekleştirilen hesap numarasına yapılacaktır.
Kusurlu mal olmadığı sürece iade edilen ürün ücretini müşteri karşılamaktadır. Böylece kötüye kullanım engellenmektedir.
Kötüye kullanımı engellemek için 99 tl nin altına düşen iadeli alışverişlerde kargo ücreti alınır.Bunu bir örnek ile açıklayalım.
Ahmet Bey kargo ücreti ödememeyi amaçlayarak 200tl tutarında 3 parça ürün satın alıyor,ürünlerden bir tanesi a-)100tl diğerleri b-)50tl ve c-)50tl tutarındadır.Aslında Ahmet Bey’in almak istediği ürün 50 tl’lik c ürünüdür ama kargo ücreti ödememek için 200tl tutarında sipariş veriyor.Sonrasinda 100tl lik a ürününü ve 50 tl lik b ürününü aide etmek istediğini beyan ediyor.İade ücreti mesafali satışlar sözleşmesi gereği göndericiye ait olduğundan burada Ahmet Bey’in cebinden bir ücret çıkmamaktadır.İade ettiği ürünler toplam 150 tl olup,geriye 50 tl lik asıl alışverişi kalmaktadır.Bu durumda Ahmet Bey aslında 50 tl lik alıveriş yaptığı için ücret tarafına iade edilirken bir adet kargo ücreti (10)tl yansıtılarak iade edilir.Burada iade edilecek tutar 140tldir.
Eğer ürününüz size hasarlı olarak ulaştı ise;
Lütfen siparişinizi size getiren kargo görevlisinin yanında paketinizi açınız ve kontrol ediniz. Eğer ürününüz darbeli ya da kırık ise kargo görevlisine hasarlı ürün tutanağı hazırlatmanız gerekmektedir. Bu tutanağı, ürünü / ürünleri ve faturaları, sorununuzu anlatan not ile birlikte, kargo görevlisine iade ediniz. Ürünler bize ulaştığında sorununuz ile ilgilenilecek ve en kısa sürede sizinle irtibata geçilecektir.
Aldığınız ürün arızalı ise;
Ambalajından arızalı çıkan yeni ürünleriniz için 3 alternatif söz konusudur; onarım, değişim veya iade. Bu sebeple tarafımıza geri gönderdiğiniz ürün ile ilgili olarak destek@istepet.com e-posta adresine bir bilgilendirme postası iletmeniz gerekmektedir. Bizleri yaşadığınız sorunlar ile ilgili olarak bilgilendirdiğinizde sorunlarınız en kısa sürede çözümlenecektir. Yaşanan bu tip durumlarda kargo gönderimleri anlaşmalı olduğumuz Yurtiçi kargo firması ile yapıldığında, kargo ücreti tarafımızdan karşılanmakta, aksi bir durumda ise kargo teslim alınmadan tarafınıza geri gönderilmektedir.
Tarafımıza ulaşan ürünler işlemin süresi, değişim ise tedarikçi firmanın stoklarına bağlı olarak, iade ise yetkili servisin vereceği rapora bağlı olarak, onarım ise yine yetkili servisin onarım süresine bağlı olarak değişmektedir.
Stok Bulunmuyorsa
Çok nadir görülsede stoklarımızda bazen bazı ürünler bulunmayabiliyor. Bu durumda ürünün alternatifi var ise müşteri aranıp değişimi kabul edip etmediği sorulur.müşteri onay verirse muadili ürün gönderilir.Stoğun olmadığı durumlarda ürünün bedeli havale ise geri havale yapılır veya kredi kartı ile alım ise kredi kartına geri iade edilir.Müşteri alışverişi yaparken bu durumun bilincinde olarak sipariş vermelidir.
Siparişten Vazgeçilirse
Eğer vermiş olduğunuz siparişi istemiyorsanız kargo yola çıkmadan önce telefon ile arayarak bunu belirtmeniz gerekmektedir.Kredi kartlarında iade süresi 3 iş günü banka kartlarında ise 15 iş günü sürmektedir.